Press TV, We Hardly Knew You

Actually, we knew enough about you, and let’s just say we are not sad about this latest development.

Iran’s state TV broadcaster was taken off air in the UK today after Britain’s media regulator revoked its licence in a move likely to fan diplomatic tensions with the Islamic Republic.
Ofcom ruled that Press TV, whose presenters include former MP George Galloway and Tony Blair’s sister-in-law Lauren Booth, failed to declare that Tehran rather than London was its editorial base when it was granted the licence.

The watchdog said it was apparent that ‘editorial control of the channel rested with Press TV International (based in Tehran)’.

Press TV was also fined £100,000 after broadcasting an interview with a journalist while they were being held in an Iranian prison, which Ofcom said was ‘obtained under duress’.
Ofcom said Press TV had ‘indicated it is unwilling and unable to pay’ the fine.

The move is likely to stoke further anger in Iran after Britain shut the country’s embassy in London and expelled all its staff in November in retaliation at protesters who stormed the British embassy in the Iranian capital.

Venting his anger, Mr Galloway tweeted today: ‘Champions of liberty the British govt have now taken Press TV off Sky.’

Press TV itself is predictably seething..and blaming you-know-who! (hat tip: Gaia)

I wonder what Lauren Booth is going to do now. I hear she really needed her Press TV salary.

Dickie Sliverstein adds: I have it from an Israeli source that the Mossad is indeed behind the demise of Press TV. Damn racist Israelis!

About Aussie Dave

An Aussie immigrant to Israel, Aussie Dave is founder and managing editor of Israellycool, one of the world's most popular pro-Israel blogs (and the one you are currently reading) He is a happy family man, and a lover of steak, Australian sports and girlie drinks

Facebook Comments

  • Someguy

    I have to say my favorite part of that entire segment was having Galloway blame Israel for this, and then smash cut to a guy talking about it being a balanced news channel…

  • Shy Guy

    I knew three of them.

  • Gerald

    I like the contribution about a minute in from Chris Bambery a ‘Political Analyst’ who raises the phone hacking scandal and claims News International owns Sky so why hasn’t their licence been revoked.
    Chris if you are a ‘Political Analyst’ in the UK you would know that News International wanted to take over Sky but the phone hacking scandal stopped it!
    News International owns 39.1% of Sky.
    I see your maths like your politics are crap!!

    • Spondres

      “Chris Bambery” – who he? Some leftist nutter, according to Wikipedia. It’s one of Press TV’s standard propganda tactics to create non-stories based on interviews with such moonbats who they usually bill as “Middle East Analysts”

Israellycool is testing Sovevos. Click for more info.