More results...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

More results...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Why Is The Times Of Israel Promoting Anti-Semitic Hate Sites?

The Times of Israel has a hard time gaining recognition that it is a legitimate news site, and not a lavish blog. Though with moronic blogs like this, I can see why some would get that impression about ToI.

But it is trying. Our very own Brian of London is a top blogger there, and I’ll admit they have a balanced team of writers and editors. But there’s a big leap between trying to be unbiased, and supporting openly anti-Semitic sites.

Scroll down all the way to the bottom of the page on ToI, and you’ll reach the “Sites We’re Watching” link-dump.

ToI

Aside from other news sites in Israel and the world, a few interesting names pop up.

PressTV – The openly anti-Semitic Ayatollah mouthpiece, who on 9-11, ran a piece claiming Israel did 9-11 and the Syrian chemical attacks.

+972 – where post-Zionist Jews come to lament that Israel is still Jewish, and that Jews get to vote.

Al-Jazeera – Need I say more?

Al-Arabiya – The Saudi pravda.

Are these really the site that the Times of Israel wants to be affiliated with?

This list of sites becomes even more weird when you consider Jewlicious is there, but not Israellycool that ToI tend to quote. Nor are any other pro-Israel blogs, like Elder of Ziyon, Camera and its affiliates, and many, many others.

I think ToI’s “reading list” shows signs of leaning a little too far to the left.

4 thoughts on “Why Is The Times Of Israel Promoting Anti-Semitic Hate Sites?”

  1. What do you have against the Jerusalem Post? Believe it or not it is one of the few pro Zionist newspapers in Israel. Caroline Glick’s columns (whom I do not always agree with) are well written and very insightful.

  2. Can it be as simple as money?

    One cannot overlook the impact Israel HaYom has had on Israeli media – both print and web-based. With a rather strong compendium of writers, many globally known and recognized for their expertise, a number of Israeli media – Yediot (YNet), Ha’Aretz and even ToI – have been scrambling to reform themselves and try and find a base that will not leave them. Both Ha’aretz and Yediot have seen a significant erosion in market share, and hence have had to engage in major layoffs. IH adversely affected Ha’aretz’ bottom line when Adelson stopped using Schocken-owned presses to produce his print edition, a stoppage that cost Schocken approx. 20% of his net revenue. One could presume ToI is flailing to stay out of that financial meltdown. Financial concerns oft times trump ideological concerns – for better or worse and the fight is on in Israel with other papers not wanting to resemble the skeletal ?????????

  3. A small note: ayatollah is a title that many people have, like cardinal. PressTV is an Iranian mouthpiece or a Supreme Leader mouthpiece or a Khameini mouthpiece, but ayatollah mouthpiece doesnt mean much.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top